fbpx
Norma, czy interes klienta? O doradcach kredytowych…

Daniel Dobrzyński

30 lipca 2020

Masz pytanie? Zadzwoń:

576 707 909

Czy jest mi potrzebny doradca kredytowy? Jak wybrać takiego doradcę? Ile kosztuje porada? – te pytania często zadają osoby zainteresowane kredytem lub pożyczką. Sprawdźmy, kim jest doradca, czy dba on o interes klienta, jak wygląda sytuacja na rynku i na co zwracać uwagę, wybierając doradcę kredytowego.

Po co mi doradca?

Wybór oferty kredytowej – niezależnie od celu – jest bardzo pracochłonnym zadaniem. Kredyt gotówkowy? Kredyt hipoteczny? A może pożyczka? Który bank wybrać? Jakie rozwiązanie będzie dla mojej sytuacji najlepsze? Ilość ofert dostępnych na rynku jest bardzo duża, a porównanie ich zajmuje mnóstwo czasu. Nie mówiąc już o analizie umowy, którą będziemy musieli podpisać. Z pomocą może przyjść doradca kredytowy, który pomoże dobrać odpowiednią ofertę dostępną na rynku. Wybranie „najlepszej oferty” to również jest pojęcie względne i zależne od sytuacji każdego klienta. Czasem najniższe raty nie są najlepsze, ponieważ mogą mieć ukryte koszty (np. wysokie opłaty za obsługę zobowiązania lub za ubezpieczenie), a nieco wyższa rata może okazać się w dłuższej perspektywie lepszym rozwiązaniem (np. ze względu na niższe oprocentowanie i koszty obsługi). Sprawny doradca kredytowy dokładnie przeanalizuje Twoje potrzeby oraz możliwości kredytowe tak, aby zobowiązanie, którego się podejmiesz, było dla Ciebie realne w spłaceniu. Pośrednik kredytowy powinien również pokazać Ci najbezpieczniejsze rozwiązania – np. jeśli posiadasz oszczędności, to czy warto je zużyć i wziąć mniejszy kredyt, czy jednak wziąć wyższy kredyt, ale zachować oszczędności, aby zachować płynność finansową w razie utraty pracy (to są oczywiście tylko przykłady). Ponadto, doradca kredytowy powinien porównać przynajmniej dwie (a najlepiej trzy) oferty i wskazać na wszystkie wady i zalety każdej oferty. To są istotne kwestie, które mogą zadecydować o Twojej przyszłości finansowej.

Ile płacę?

Profesjonalny doradca kredytowy nie pobiera opłat za pośrednictwo od klienta. Jeśli spotkałeś się z ekspertem kredytowym, który za konsultacje kredytowe zażąda wynagrodzenia od Ciebie, to radzimy nigdy więcej do niego nie wracać. Każdy pośrednik finansowy jest wynagradzany prowizyjnie za dostarczone rozwiązanie finansowe, a prowizje otrzymuje od instytucji, której rozwiązanie zostało dostarczone. A nie od klienta, którego obsługuje. Koniec. Kropka.

Kredyty, to nie bajka…

Niezależnie od drogi, jaką przejdziesz – od analizy do otrzymania środków – koniec końców Ty zobowiązujesz się do spłaty swoich zobowiązań. W grę zatem wchodzi bezpieczeństwo Twoich finansów oraz Twoich bliskich w perspektywie wielu miesięcy, a nawet lat. Jedna z firm pośrednictwa kredytowego reklamuje się hasłem, które brzmi: „Kredyty to nasza bajka”. W Kancelarii Góralski & Kwapisz jesteśmy zdania, że kredyty to nie bajka, a odpowiedzialność, którą bierze na siebie klient. Uważamy również, że samo pośrednictwo również musi być odpowiedzialne. W innym razie, klient nie wróci, a taki pośrednik może stracić zaufanie klientów, które – naszym zdaniem – w branży finansowej jest kluczowe.

Norma, czy interes klienta?

Pragnę zauważyć, że w ostatnich latach znacząco zwiększyła się liczba doradców kredytowych oraz firm zajmujących się pośrednictwem finansowym. Choć nasi specjaliści działają w tej branży od wielu lat, doskonale wiemy, że nie każdy pośrednik finansowy zapewni Ci najtańszą i/lub najlepszą ofertę. Dlaczego? Bo nie każdy pośrednik działa w interesie klienta. Są firmy lub doradcy, którzy prowadzą agresywną sprzedaż produktów bankowych tylko po to, aby wyrobić normę, którą narzucają im przełożeni. Normę, czyli ilość zawartych transakcji lub transakcje z konkretną prowizją dla firmy. Taki doradca nie patrzy na interes klienta, a na interes własny. Zależy mu na najwyższej prowizji ze sprzedanego produktu, zatem jeśli będzie miał możliwość pokazania Ci ofertę droższą z wyższą prowizją dla siebie, jak myślisz, którą ofertę Ci przedstawi? Warto również zauważyć, że pracownicy konkretnych banków na stanowisku „doradca kredytowy” nie porówna ofert dostępnych na całym rynku. Taki doradca (pracownik konkretnego banku) zaproponuje rozwiązania banku, dla którego pracuje. Zatem nie mamy pewności, że otrzymamy najlepszą ofertę na rynku. Co jest ważne (naszym zdaniem) przy współpracy z doradcą? Sprawdź cztery obszary…

4 obszary, dla których warto współpracować z Kancelarią Góralski & Kwapisz.

Po pierwsze – kancelaria firmowana jest NAZWISKAMI założycieli. To nie jest kolejna marka założona przez osobę, której nie znamy. To nie jest również „sieciówka”. Firma działa głównie w regionie łódzkim, jednak może świadczyć usługi na terenie całej Polski. Nadal mamy do czynienia z realnymi osobami, do których możemy się zwrócić bezpośrednio, nawet do samych założycieli (kontakt na stronie „O nas” w sekcji „Nasz zespół”).

Po drugie – poczucie MISJI. Każdy z członków zespołu Góralski & Kwapisz ma poczucie misji, którą jest „przede wszystkim zadowolony klient”. Wierzymy w to, że Twoje zadowolenie będzie świadczyło o naszej jakości.

Po trzecieZAUFANIE. Jesteśmy pewni, że zaufanie w branży finansowej to kluczowa wartość. Staramy się być transparentni i profesjonalni, abyś czuł się bezpiecznie. Nasz specjalista przeanalizuje Twoje potrzeby, poszuka odpowiednich ofert i porówna je, przedstawi rozwiązania, które będą dopasowane do Ciebie. Kiedy trzeba, powie wprost, że warto się wstrzymać i poczekać z zaciągnięciem zobowiązania. Jesteśmy ludźmi i… pracujemy dla ludzi!

Po czwarteDOŚWIADCZENIE. Zespół naszej kancelarii tworzą osoby z ogromnym doświadczeniem w każdym obszarze świadczonych usług. Marcin Góralski, wieloletni pracownik banku, piastujący niemal w całej swojej karierze zawodowej menadżerskie stanowiska, jest specjalistą od kredytów i leasingów. Marcin Kwapisz, właściciel jednego z największych biur rachunkowych w naszym regionie, jest specjalistą od biznes planów, księgowości i optymalizacji podatkowej. Każdy z pracowników posiada ogromne doświadczenie w wykonywanym zakresie obowiązków. Zawsze możesz zapytać naszego specjalistę, jakie ma doświadczenie – a on chętnie opowie Ci o sobie 😉

Jeśli masz jakieś pytania – chętnie odpowiemy na wszystkie. Możesz skorzystać z formularza znajdującego się na stronie Kontakt, lub napisać do nas przez Czat znajdujący się pod czerwoną ikonką w prawnym dolnym rogu naszej strony. Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny – zadzwoń teraz: 576 707 909.

Do usłyszenia!
Zespół G&K.

Może Cię zainteresować…